خبری

مقایسه iPhone 15 Pro Max با Galaxy S24 Ultra

با معرفی رسمی گوشی گلکسی اس 24 اولترا – Galaxy S24 Ultra سامسونگ، اکنون زمان مقایسه کامل آن با آیفون 15 پرو مکس – iPhone 15 Pro Max اپل فرا رسیده است.

سرانجام سامسونگ به ماه‌ها شایعه و حواشی پیرامون سری گوشی‌های گلکسی S24 خود خاتمه داد و در رویداد آنپکد از این خانواده پرچمدار رونمایی کرد. به این ترتیب علاقمندان به عالی ترین و قدرتمندترین گوشی‌های دنیا اکنون گزینه‌های جدیدی در اختیار دارند! معرفی این گوشی همچنین بار دیگر آتش رقابت همیشگی بین اپل و سامسونگ را نیز داغ‌تر کرده؛ به‌طوری که بحث‌های مربوط به مقایسه گلکسی S24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس بار دیگر به جریان افتاده و طرفداران هریک به دفاع از گوشی مورد علاقه‌شان پرداخته‌اند.

هر دو گوشی Galaxy S24 و iPhone 15 Pro Max صفحه نمایش‌های بزرگی داشته و از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه‌های بازار استفاده می‌کنند. همچنین عملکرد دوربین آن‌ها نیز نسبت به قبل بهبود یافته و شارژدهی باطری آن‌ها بسیار بهتر شده است.‌ در عین حال آن‌چه میان این دو گوشی واقع جدید است، مساله هوش مصنوعی است که ظاهرا سامسونگ هیاهوی بیشتری پیرامون آن راه انداخته است.‌ این کمپانی کره‌ای با معرفی هوش مصنوعی Galaxy AI قابلیت‌های فراوان هوش مصنوعی را به گوشی جدیدش اضافه کرده و قابلیت‌های دوربین را به سطح جدیدی انتقال داده است.

در بخش طراحی، هر دو گوشی گلکسی اس 24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس زبان طراحی منحصربفردی دارند. پرچمدار سامسونگ به‌طور کلی گوشی بزرگتری است. این گوشی عریض‌تر بوده، سنگین‌تر است (233 گرم در برابر 221 گرم) و لبه‌های تیزی دارد. از سوی دیگر، آیفون 15 پرو مکس لبه‌های گردتری داشته و کمی سبک‌تر است.

گلکسی S24 اولترا همچنین تمامی کلیدهای فیزیکی را در یک سمت دستگاه قرار داده؛ درحالیکه در آیفون 15 پرو مکس کلید Power در سمت راست قرار داشته و کلیدهای کم و زیاد کردن صدا روی قاب سمت چپ قرار دارند. به این ترتیب فشردن همزمان این کلیدها با هدف ثبت اسکرین شات ساده‌تر انجام می‌پذیرد.

آیفون همچنین یک کلید فیزیکی اضافه‌تر تحت نام کلید اکشن هم در اختیار دارد. این کلید جذاب کاملا قابل برنامه‌ریزی است؛ به‌طوری که کاربران می‌توانند کاربری‌های مختلفی برای آن تعریف کرده و با فشردن این کلید، کار مورد نظرشان را با آن انجام دهند. البته جایگیری نامناسب آن در قسمت بالا و سمت چپ، فشردن آن را اندکی با مشکل روبرو کرده است!

عرض بیشتر گلکسی اس 24 اولترا امکان استفاده از صفحه نمایشی بزرگتر در آن را فراهم کرده است. صفحه نمایش این گوشی اندازه‌ای 6.8 اینچی دارد که در مقایسه با آیفون 15 پرو مکس بزرگتر به شمار می‌رود. علاوه بر این، نسبت عرض به طول این صفحه نمایش هم 19.3:9 است که در مقایسه با نسبت 19.5:9 آیفون 15 پرو مکس عریض‌تر به شمار می‌رود.

همچنین دیگر تفاوت صفحه نمایش گلکسی اس 24 اولترا نسبت به کهکشانی سال گذشته سامسونگ طراحی تماما تخت در مدل جدیدتر است که با خمیدگی اندکی در لبه‌ها همراه می‌شود. از سوی دیگر، آیفون هم از صفحه نمایشی تخت استفاده می‌کند. استفاده از صفحه نمایش تخت در Galaxy S24 Ultra اساسا تغییری مثبت برای این گوشی به شمار می‌رود. علاوه بر این، گلکسی امسال سامسونگ همچنین با ارائه چگالی 1440p در مقایسه با 1290p در آیفون 15 پرو مکس، رزولوشن بالاتری ارائه می‌دهد. همچنین در هر دو گوشی شاهد ارائه نرخ رفرش متغیر 120 هرتزی هستیم که قادر است به‌طور هوشمند تا یک هرتز هم کاهش پیدا کند.

نبرد سخت افزاری پرچمداران اپل و سامسونگ، امسال در داغ‌ترین حالت خود قرار دارد. تراشه جدید A17 Pro به کار رفته در آیفون 15 پرو مکس نخستین تراشه سه نانومتری جهان به شمار می‌رود که البته نتوانسته عملکردی در حد و اندازه سر و صدایی که به پا کرده ارائه دهد. از سوی دیگر گلکسی اس 24 اولترا هم به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز است که توازنی تقریبا بی‌نقص میان بهبود عملکرد فنی و مصرف انرژی برقرار می‌کند.

در بخش حافظه، خریداران هر دو گوشی گلکسی اس 24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس قادر به خرید محصول مورد علاقه خود در مدل‌های 256 گیگ، 512 گیگ و یک ترابایت هستند. همچنین گلکسی اس 24 اولترا به 12 گیگ حافظه مجهز است؛ درحالیکه آیفون به 8 گیگ رم مجهز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *