آموزشی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

امروزه با تنوع بسیار اسپیکرهای بلوتوثی در بازار، انتخاب و خرید محصولی با قیمت مناسب برای طرفداران کمی دشوار است تا حدی که نیاز است با بررسی راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی قابل حمل و خانگی دید کلی از ویژگی های مهم آن ها داشته باشید.

ویژگی های اسپیکر بلوتوثی

در راهنمای خرید اسپیکر قابل ذکر است در حال حاضر اسپیکرهای بلوتوثی جایگاه خوبی در میان افراد با سنین مختلف به دست آورده اند. شرکت های متعددی در زمینه طراحی و تولید اسپیکرهای بلوتوثی با قابلیت و کیفیت های گوناگون فعال هستند که هر یک با قیمت های مختلف در دسترس می باشند. اسپیکرها در سایز های مختلف به اشکال ایستاده یا خوابیده در بازار در دسترس بوده و به صورت شارژی، فلش خور یا وایرلس موجود هستند.

  • از ویژگی های اسپیکر بلوتوثی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • به طور معمول اسپیکرهای بلوتوثی، ضد آب، چند رسانه ای هستند و قابلیت حمل راحتی هم دارند.
  • برخی اسپیکرهای بلوتوثی قابلیت شارژ با پاوربانک را دارند.
  • قابلیت هایی مانند چراغ قوه در سریعتر خالی شدن شارژ باتری اسپیکر موثر هستند.
  • برندهای متفرقه سازنده اسپیکر بلوتوثی در بازار ایران ارزان تر می باشند ولی کیفیت خوبی ندارند.  برند جی بی ال انتخاب خوبی در سایز های کوچک بوده و ارزان می باشد.
  • به راحتی می توان گوشی آیفون و اندروید خود را به انواع هدست بلوتوث متصل نموده و آهنگ و رادیو گوش داد. البته به کابل AUX نیاز است.

مزایای اسپیکر بلوتوثی

اسپیکرهای بلوتوثی دارای مزایای بسیاری برای مصارف خانگی، سازمانی و شرکتی دارند. یعنی هم برای مصارف خانگی و کاری قابل استفاده در محیط های بسته و باز می باشند. از مزایای اصلی اسپیکر بلوتوثی که سبب محبوبیت این دستگاه شده است ، عبارتند از:

حمل آسان

حمل آسان و راحت اسپیکر اکنون محدودیت برای پخش موسیقی یا هر صدای دیگری را برای همیشه رفع کرده است. استفاده از این محصول در محیط های بازار امروه بیشتر از قبل مورد توه قرار گرفته است. از این رو اسپیکرهای بزرگتر که به شکل قابل حمل طراحی شده اند نیز بدون دغدغه ای قابل انتقال به مکان مدنظر می باشند.

اتصال آسان و سهولت استفاده

در راهنمای خرید اسپیکر قابل ذکر است استفاده آسان از اسپیکر بلوتوثی از دیگر مزایای آن ها می باشد. اتصال بدون سیم بی دردسر با روشن کردن بلوتوث گوشی و اسپیکر و جفت سازی آن ها در تایم کوتاهی به راحتی امکان پذیر است. علاوه بر این می توان بیشتر اسپیکرهای بلوتوث را با سیم به لپ تاپ، موبایل و … متصل کرد. کارت حافظه و فلش اتصالات بعدی اسپیکرهای رایج بازار می باشند.

اتصال بدون سیم

حذف اتصالات سیمی در اسپیکر بلوتوثی از مهمترین مزایای خرید این دستگاه به شمار می رود. فقدان سیم دست و پاگیر علیرغم استفاده از آن در محیط های باز دیگر مشکل قطعی یا پارگی سیم را نیز به دنبال ندارد.

مشخصات یک اسپیکر خوب

از دیگر موارد قابل ذکر در راهنمای خرید اسپیکر مشخصات یک محصول خوب در این راستا است. اسپیکر مدنظر شما دستگاهی است که دارای کیفیت بالایی بوده یعنی مشخصات یک اسپیکر خوب را داشته باشد. این مشخصات به عوامل متعددی بستگی دارد. اسپیکر باید با فضایی که از آن استفاده می کنید، متناسب باشد.

حتما قبل از خرید آن را تست کنید. در صورتی که به صورت آنلاین قصد خریداری اسپیکر را دارید امکان تست محصول وجود ندارد ولی می توانید توسط ویدیوهای آنباکسینگ و بررسی اسپیکر از شدت صدا و کیفیت آن اطلاع یابید. در ادامه به مشخصات اسپیکر خوب اشاره می شود.

  • نمایشگر دیجیتالی

اگر به نمایشگر دیجیتالی سخت افزارهای جانبی رایانه بسیار اهمیت  می دهید. اسپیکر بلوتوثی مجهز به نمایشگر را انتخاب نمایید. برخی نمایشگر های دیجیتالی اسپیکرهای بلوتوثی به دوربین مجهز بوده و دارای امکان برقراری تماس تصویری نیز می باشند. ولی قیمت بیشتری نسبت به اسپیکرهای معمولی دارند.

  • برد اسپیکر

برد اسپیکر نیز مورد دیگری است که در انتخاب اسپیکر باید به آن دقت شود. اگر اتاق کار یا نشیمن بسیار بزرگ است به حداقل برد قابل پشتیبانی اسپیکر بلوثی توجه داشته باشد. حالت ایده آل آن حدود ۸-۱۵ متر است.

  • قیمت مناسب

از مشخصات دیگر اسپیکر داشتن قیمت مناسب می باشد. این قیمت مناسب بر اساس بودجه شما تعیین می شود. گاه چندین هفته انتظار برای کاهش قیمت اسپیکر ارزش آن را دارد که خریدی عجولانه با پرداخت قیمت بیشتری برای دستگاه داشته باشید.

  • قابل حمل بودن

از دیگر مشخصات یک اسپیکر خوب در راهنمای خرید این دستگاه قابل حمل بودن آن می باشد. قطعا همه اسپیکرهای بلوتوثی دارای قابلیت حمل هستند و برخی مدل ها در جیب نیز جای می گیرند. برخی مدل ها را باید در دست گرفت و برخی مدل های بزرگتر چرخ یا دستگیره حمل دارند تا بتوانید آن ها را به هر مکانی انتقال دهید.

  • کیفیت صدا

کیفیت صدا از ویژگی های مهم اسپیکر بلوتوثی می باشد. هر چند تنها به زیبایی ظاهری اسپیکر اهمیت می دهند ولی کار اصلی این دستگاه پخش موسیقی است. اگر می خاهید از شنیدن موسیقی لذت برید حتما به مشخصات اسپیکر خوب دقت کنید و کیفیت صدای آن را مورد بررسی قرار دهید. اسپیکرهای با سایز بزرگ کیفیت صدای بیشتری نسبت به انواع کوچک دارند ولی قابلیت حمل آن ها دشوار است. به این ترتیب اسپیکر بلوتوثی با سایز تقریبا کوچک و کیفیت صدای مناسب گزینه انتخابی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *